2011. április 28., csütörtök

Dallos Sándor: A nap szerelmese

Két elmaradásom is van, az elmúlt egy-két hétben kiolvastam A nap szerelmesét, meg még egy külön bejegyzésben fogok írni a másik könyvről is.
A nap szerelmesét már olvastam egyszer valamikor kamaszkoromban, akkor is nagyon tetszett, és sajnos a második kötet már akkor sem volt meg. Munkácsy Mihály életéről szól a két könyv, az első a fiatalkoráról, asztalosinas-éveiről, tanulóéveiről, első rajzairól, szerelmeiről, majd a végén első sikereiről, már ismert festményeiről is. Körülbelül 24-25 éves lehet a fiatal Mihály, amikor befejezi a Siralomházat, és ezzel nemcsak fiatal tehetségként, hanem már elismert zseniként kezdik ünnepelni. Az olvasó persze nemcsak a rajzokat, festményeket ismerheti meg, hanem Miska jellemét, érzéseit, vívódásait, félelmeit, betegségeit, nagy találkozásait, azokat az embereket, akik komoly hatással voltak rá fiatal éveiben, és a kiegyezés környéki Magyarország helyzetébe is betekinthet egy kicsit.
Nagyon jól megírt könyv, könnyű és élvezetes volt olvasni, miközben a szép nyelvezete, stílusa és a téma igazi szépirodalommá emeli.

1 megjegyzés:

  1. Én is kamaszkoromban olvastam mind a két könyvet, akkor nagyon tetszett. Nem merem megint elolvasni, mert félek, hogy most nem tetszene; a Svejkkel így jártam, amikor felnőtt fejjel beleolvastam, nem ragadott meg, pedig nagyon szerettem kamaszként.

    VálaszTörlés