2011. június 19., vasárnap

Ranschburg Jenő: Szülők könyve

Ahogy Marci egyre nőtt, Regő is lassan a kétéves kor felé tart, és úgy volt, hogy nem lesz már többet kisbabám, úgy gondoltam, nem veszek több gyereknevelésről szóló könyvet, talán majd a kamaszkorról, de addig tudok tájékozódni azokból, amiket Marci kiskorában gyűjtöttem össze. Aztán most, hogy mégis lesz még kisbabám, megleptem magam két könyvvel, a Szülők könyve az egyik. Nagy tisztelője vagyok a közelmúltban elhunyt Ranschburg Jenőnek, bár eddig főleg Vekerdy Tamás könyveit vettem és olvastam, őt pedig inkább cikkekből, riportokból ismerem. Úgy gondoltam, érdemes megvenni ezt az átfogó alapművét, és nem is csalódtam. Bár nagyon sokat olvastam a témában, még mindig tud újat mondani, érdekesek, bár helyenként nagyon szakmai nyelvezetűek a pszichológiai fejtegetései, és nagyon szimpatikus, az általam ösztönösen is követetthez közel álló a nézőpontja a kisgyereke neveléséről. Mindenkinek ajánlom, leginkább kezdő szülőknek!

3 megjegyzés:

  1. Juj, ez volt a legjobb könyv, amit olvastam a témában. Nem is tartom be minden betűjét, de a szemlélet nagyon közel áll hozzám! Nagyon szomorú voltam, mikor megtudtam nemrég, hogy Jenő bácsi meghalt.

    VálaszTörlés
  2. Ez a könyv nekem is megvan, és nagyon szeretem! Érhető, követhető, és nagyon közel állnak hozzám a nézetei. Jó olvasmány!

    VálaszTörlés
  3. Na nekem azért van jobb, pl. Elisabeth Plattner: A nevelés mindennapi művészete. A Tanár úr szemlélete nagyon az enyém, de a könyv azért helyenként elég tudományos, pszichológiai szakzsargonos, kevés gyakorlati tanáccsal. Nagyon kíváncsi vagyok még Bettelheim: Az elég jó szülő c. könyvére, illetve a Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje címűre, ez nemsokára sorra is kerül.

    VálaszTörlés