2011. március 31., csütörtök

A katedrális - 2.

Most nézem csak, hogy már ilyen régen olvasom ezt a könyvet? :) Bő felénél tartok, ezek szerint olyasmi fog történni, ami már nagyon régen, ennél a tempónál maradva majdnem egy hónapig fog tartani a kiolvasása. Na jó, nem is olyan nagyon régen, a két Amado regény egy kötetben hosszabb volt.
De most A katedrálisról: kicsit túl sokat vártam ettől a könyvtől, azt hiszem. Nagyon tetszik, nem arról van szó, hogy ne tetszene! Csak annyi elragadtatott beszámolót hallottam, olvastam róla, annyian mondták, hogy letehetetlen, hogy nagyon nagy durranást vártam, valami igazán különlegeset, ilyen és ennyire izgalmas történelmi regényt viszont azt hiszem, olvastam már. Az más kérdés, hogy most épp egyet se tudok mondani :)
Semmiképp nem akarom lekicsinyelni a könyvet, mert nagyon tetszik! Nagyon jól megírt regény, érdekes történetszövés, tetszik, ahogy a fő szálak haladnak, a mellékszálak belekeverednek, minden kisebb jelentőségűnek tűnő esemény számít a nagy egészben. Hol az egyik oldal, hol a másik kerekedik felül - szándékosan nem írtam jó és rossz oldalt, hiszen részletesen ábrázolt jellemekkel találkozunk, nem csak jók és csak rosszak, mint a tündérmesékben. Van azért nagyon szélsőséges, negatív szereplő is.
Számomra kicsit sok a durvaság, erőszak, de ez hozzátartozik a 12. századhoz és bizonyos szereplőkhöz. Inkább a nyílt leírása sok nekem, volt, amit inkább átlapoztam volna... de azért elolvastam. És mindeközben épül a katedrális :)

2 megjegyzés:

  1. ÉS ha ezzel végeztél, ugorhatsz vagy 300 évet, és megtudhatod, mi történik az utódokkal "Az idők végeztéig". :o))

    VálaszTörlés
  2. Igenigen, már alig várom az ugrást!

    VálaszTörlés