2011. március 16., szerda

Ken Follett: A katedrális

Nagyon sok jót hallottam erről a könyvről, Emi barátnőm is nemrég olvasta, és alig tudta letenni, a sógorom is szereti. Én Péternek vettem cserébe ahelyett a könyv helyett, amit anyukáméktól kapott karácsonyra, de már megvolt. Ő még nem kezdte el olvasni, én viszont a hallottak alapján nagyon kíváncsi voltam rá. Lassan haladok vele, még csak valahol a 30-40. oldal tájékán tartok, csak lefekvés előtt olvasom, és így kevés idő marad rá. Ezért aztán türelmetlenül várom, mikor fog már kibontakozni az a letehetetlen cselekmény. 
Hozzá kell még szoknom a Ken Follett-től szokatlan, középkorba helyezett történethez. Több könyvét olvastam már, de mind jelenkori volt, és érdekes, hogy ő sem a nyelvezettel, sem a stílussal egy percig sem érzékelteti az olvasóval, hogy a 12. században jár. Csak magával a történettel, ami nem tudom eldönteni, hogy jó-e. Más középkorban játszódó regényeknél, pl. a Jezabelnél nekem segített a nyelvezet, de az is lehet, hogy így jobban bele tudom magam képzelni az emberek helyébe, helyzetébe. Ugyanúgy beszélnek, élnek, ugyanolyan emberek, mint mi... csak 8-900 évvel ezelőtt.

2 megjegyzés: