2011. május 22., vasárnap

John Knittel: Via Mala

Ezt a könyvet olvasom már egy jó ideje, a névnapomra kaptam Pétertől. A Via Mala egy meredek, szakadékos hegyi út Svájcban, létező hely, gyönyörű képeket lehet róla találni, ha az ember beüti a google-ba a nevet. A regény egy család, és főleg az egyik lányuk, Silvelie történetét beszéli el Svájc ezen részén, a két világháború és a nagy gazdasági világválság idején. 
Silvelie családja fűrészmalmot üzemeltet a Jeffben, ezen a zord hegyi vidéken a Via Mala tetején, ahol az év nagy részében a tél uralkodik. Apja iszákos és erőszakos ember, családja minden tagja szenvedett már maradandó testi és lelki sérüléseket tőle. Anyja megtört, idő előtt megöregedett asszony, aki kiszolgálja az apát és a családot. Silvelie-nek van egy bátyja és egy nővére, illetve egy értelmi fogyatékos kisöccse is. A dolgok egy nem éppen szép estén annyira elfajulnak, hogy Silvelie úgy érzi, menekülnie kell. Egy közeli kisvárosba megy, állást vállal, és egyre jobban boldogul. Megismerkedik Andreassal (Andival) akivel egymásba szeretnek, de a lány tart a dologtól, nem biztos abban, hogy szerelmül elbírná az igazságot, annak az éjszakának a terhét...
A könyv ugyan kis alakú, de annyira sűrűen nyomott, soklapú, hogy mérete ellenére hosszú olvasmány lesz. Most bő 300 oldalnál tartok, folytatása következik!

2 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a könyvet!!!! Nemrég én is előszedtem, de végül úgy döntöttem, hogy először az Az-t olvasom el, de utána a Via Malát is el fogom olvasni (újra, már sokadszorra :) )
    Remélem tetszeni fog Neked is

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy ismered! Én nem is hallottam róla, amíg nem kaptam meg, de nagyon tetszett nekem is :)

    VálaszTörlés