2010. május 13., csütörtök

Emily Bronte: Üvöltő szelek

Először is elnézést kérek, amiért nem tudok kétpontos e betűt írni, pedig helyesen azzal kell írni az írónő nevét. Szóljon, aki tudja, hogyan kell!
Az Üvöltő szelekkel kapcsolatban két emlékem van: az egyik, amikor kamaszként anyukámat kérdeztem, hogy mit olvassak, ő ezt ajánlotta, és körülbelül fél oldal után félretettem azzal, hogy én ezt képtelen vagyok elolvasni (miközben Jókait például faltam). Valahogy nem sikerült felkeltenie az érdeklődésemet az első mondatokkal.
A másik, amikor a Jóbarátokban Rachel és Phoebe irodalmi kurzusra jár, ahol ez az első tananyag, Phoebe elolvassa, Rachel nem, amiből különböző bonyodalmak származnak :)
Nekem nem a képen látható példány van meg, hanem egy Világirodalom remekei sorozatbeli kevésbé szép, de annak a képét sem találtam, amit először kezdtem olvasni, úgyhogy ezt a szép verziót tettem be.
Egyelőre még csak az első másfél-két oldalnál tartok egy monumentális leírás közepén, ha lesz érdemben írnivalóm, jövök!

3 megjegyzés:

  1. Én épp most végeztem vele! :)
    Bár a Jane Eyre picit jobban tetszett! De ez is a kedvenceim közé tartozik!

    VálaszTörlés
  2. :) Remélem, nekem is fog! Jane Eyre-t szerettem, meg Jane Austen regényeit is.

    VálaszTörlés
  3. Az Üvöltő szeleket kb. minden ötödik évben újraolvasom. Nekem EZ a Bronte irodalom :-) Romantika forever!!!!

    VálaszTörlés