2010. május 2., vasárnap

Kis kihagyás

Remélem, nagyon hiányoztam mindenkinek, aki olvas :) időnként jólesne, ha írna valaki egy megjegyzést, véleményt, ilyesmi, köszi előre is :)

Tönkrement a számítógépünk, jó pár napig egyáltalán nem volt nethozzáférésem, most egy ideiglenes megoldás működik, jövő héten valamikor valószínűleg lesz végleges, ezért a kihagyás a blogírásban.

Még mindig A fehér foltot olvasom, lassan induló cselekmény után most kezd felpörögni. A fehér folt egy  -egyébként kitalált - ország Afrikában, térképen lévő fehér foltként értendő. A történet több szálon fut, az egyik szálon egy gazdag apa kezd nyomoztatni szökésben lévő leánya után, de a magándetektív kezdettől rossz nyomon jár, hiszen az általa megfigyelt autóval egy a lány barátnője indul világgá... Eközben a leány, Lilian, rossz környékre keveredik, és egy slamasztikából csak úgy tud kibújni, hogy ott helyben férjhez megy egy előző este megismert, összevert, véres csavargóhoz... Lilian persze névházasságnak, ideiglenes megoldásnak tekinti a házasságot, de a férj teljesen komolyan veszi. Mindez Rejtő egyedi humorával :)

Marci közben kiolvasta az Andersen meséskötetet, és Gerald Durrell: Léghajóval a világ körül  című könyvét kezdte olvasni, immár másodszor, ha jól emlékszem, Mikulásra kapta. Tudománnyal fűszerezett kalandok, jó előszoba a későbbi, felnőtteknek írt, bár nagyobb gyerekeknek is szórakoztató Durrell-könyvekhez. Andersenről egyébként kérdeztem, hogy nem zavarta-e, hogy több mese szomorú, nem a megszokott jó végű, de nem zavarta, azt mondta, hogy a történetek így is szépek. Ebből azt szűrtem le, hogy jól gondoltam, hogy Andersen ráér hétéves kor körül - még most sem voltam biztos benne, hogy nem korai-e, de ezek szerint már nem.

2 megjegyzés:

  1. Drága Timi, én olvaslak, és köszi, hogy írod az olvasónaplót, mert én is inspirációt kapok következő olvasmányokhoz!! csak így tovább

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm ezt a spontán megjegyzést :D

    VálaszTörlés