2011. február 12., szombat

Kertész Erzsébet: Vilma doktorasszony

Ez a könyv most csak egy bejegyzést kap, pedig ha az alapján menne a bejegyzésszám, hogy mennyire tetszett, megérdemelne többet is. Írtam már róla itt. Engem is meglepett, mennyire lekötött és mennyire akartam olvasni még, még. Az eddigi Kertész Erzsébet-könyvek közül a Teleki Blankáról és a Szendrey Júliáról szólót másodszor olvastam, illetve történelemből és cserkész-kapcsolódásokból is ismertem őket, így nem lepett meg, hogy élményt jelentenek, régi kedves ismerősökként üdvözöltem őket. De Hugonnai Vilmáról eddig csak annyit tudtam, hogy ő volt az első magyar orvosnő. Hogy mi minden rejlik az elsőség mögött, csak most fedezhettem fel. Igazán fordulatos és abban a korban, a 19. század második felében szokatlan, helyenként botrányos élete volt - külföldre utazott egyetemre, rövid hajat viselt, dolgozott, eltartotta a férjét, majd elvált és újra férjhez ment, 41 évesen gyereket szült - és Kertész Erzsébet igazán mozgalmasan, életszerűen, érdekesen írja le ezt az életet, mintha magunk is kísérnénk Vilmát és ténylegesen belelátnánk életébe és korába. 
Most újra Kertész Erzsébetet olvasok, nem lettem függő, csak azért falom őket, hogy Emi barátnőmnek kölcsönadhassam :)

1 megjegyzés: