2010. augusztus 29., vasárnap

Az Őrség panasza - 3.

Lassan gyűröm a könyvet... nem nehéz olvasmány tulajdonképpen, inkább az idő kevés, télen biztosan többet fogok olvasni, bár nem ígérgetem előre. Azért nemsokára a végére érek. Most épp egy nagyon érdekes rész után vagyok, őrségi babonákat, hiedelmeket, jeles napokhoz kapcsolódó szokásokat gyűjtött össze Moldova. Ezeket a néprajzi vonatkozású érdekességeket mindig is szerettem, most is örömmel olvastam. Kicsit kevésbé örömmel, de azért érdeklődve láttam, hogy részletesebben kitér a halálhoz, a temetéshez kapcsolódó hiedelmekre és szokásokra. A könyv szerint az Őrségben nagyon erős a halál kultusza, a halálban való hit, mint írja - érdekes, ez egy hit? lehet nem hinni a halálban? - ennek megfelelően aztán hosszabban is taglalja. Ez a rész azt hiszem, Viszák faluhoz kapcsolódik, nem volt egy külön szokásokkal foglalkozó fejezet, még mindig falvankénti bontásban ismerteti az őrségi életet.
Szegény Ramszeszhez nem tudom, mikor fogok visszatérni, ugyanis kölcsönkaptam egy csomó könyvet Emi barátnőmtől, és Pétertől is kaptam egy érdekes, könnyednek tűnő regényt, ezek most jobban foglalkoztatnak, nem olvastam még őket, Ramszesz meg remélem, megvár!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése