2010. augusztus 6., péntek

Könyves kérdőív

A kertesblog kapcsán találtam, és nem olyan rég lettem rendszeres olvasója Annamarie blogjának. Nála találtam ezt a kérdőívet, és mivel szeretem a kérdőíveket is, meg a könyveket is, kölcsönvettem, remélem, nem haragszik meg érte. Bátran válaszoljatok a kérdésekre, nagyon kíváncsi vagyok mindenki szokásaira, várom a megjegyzéseket!
1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye? 
Stephen King: Hasznos holmik
2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Nehéz kérdés, nem tudnék hirtelen konkrét címet mondani, szerintem több ilyen könyv volt. Ami elsőre beugrik: Sienkiewicz: Quo vadis?
3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
A Hasznos holmik ilyen volt.
4. Mit használsz könyvjelzőnek? 
Most épp egy polc.hu-s reklámkönyvjelzőt, egy rendeléshez kaptam. De van szép lepkés mágneses könyvjelzőm is :) és a borítós könyvek borítójának a fülét is szoktam használni.
5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt... hm? 
Alvás előtt mindenképpen, ha nagyon nem bírom letenni, akkor evés, kávézás közben is, és bármikor, ha van öt szabad percem. Vidéken lakván nem sokszor tömegközlekedem - bár most majd az egyetemre fogok - de diákkoromban buszra, vonatra is mindig vittem magammal könyvet. Ja és a kádban újságot vagy ponyvát olvasok.
6. Mi volt az első könyved, amit olvastál? 
Meséket olvastam. Az Anyukám képeskönyve K. Lukáts Kató rajzaival és Benedek Elek: Az aranyalmafa maradt meg nagyon bennem.
7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)
Tartósság szempontjából inkább a kemény, de egyébként a könyv megvásárlásában, élvezetében nem befolyásol.
8. Mit olvasol most?
Moldova György: Az Őrség panasza. Részben Annamarie blogjának hatására olvasom épp most, épp ezt. A blogon még nem említettem, először a Ramszesz záróbejegyzését írtam meg, ez a következő poszt tárgya lesz.
9. És hányadik oldalon jársz?
73. oldal
10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?
Soha nem firkálok és szándékosan nem hagyok nyomot, csak tankönyvben, de sajnos nem vagyok valami ügyes, és leevés, leöntés előfordul :(
11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?
Valamennyire igen, sokszor tévesen. Például a Világirodalom remekei sorozatból sokáig nem olvastam semmit az egyszerű, kopott vászonborítók miatt, és milyen rosszul tettem. 
12. És az oldalszám?
Minél hosszabb, annál jobb :)
13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?
Nem jellemző, inkább az unalmasan induló könyveknél, hogy a végéig ez lesz-e, vagy a vége már másról szól, beindul-e a cselekmény.
14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?
Hogyne, nem is egy, a Ramszesz pentalógiát is többedszer olvasom például. És jónak tartom időről időre, más-más életszakaszokban újraolvasni a könyveket, A kis herceg vagy a Micimackó egészen mást mond felnőttként, anyaként, mint gyerekként például.
15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Nem emlékszem ilyenre.
16. Eladod, -ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk akkor is, ha nem tetszik?
Még nem adtam el könyvet, azt hiszem, nem is ajándékoztam el, de nem érzek mániákus ragaszkodást. Ha hozzám közel álló személytől kaptam a nem tetsző könyvet, akkor miatta nem válok meg tőle, a kötődés miatt. De kevés nem tetsző könyvem van, valahogy érzem előre, jól választok. Ami nem tetszett, az általában kölcsönkönyv vagy könyvtári volt.
17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?
A vécére is magammal viszem :) és nemcsak otthon olvasok, nincs meghatározott olvasóhely.
18. Tényleg, olvasol a mosdóban?
Igen, és a fürdőkádban ponyvát vagy magazint.
19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót?
Mint a mellékelt blog is mutatja... :)
+1: még valami hendikep?
Imádom a könyv illatát, fogását, és úgy érzem, nem lennék képes számítógépen könyvet olvasni. Szülinapra, karácsonyra nekem mindig kell egy könyv, és a gyerekeknek is minden alkalomra fix ajándék a könyv, a többi mellett, ezt rég megfogadtam.

Rajta-rajta, kedves olvasók, töltse ki mindenki! Tegyétek saját blogba, írjatok megjegyzéseket, hajrá!

1 megjegyzés: