2010. június 3., csütörtök

Ljudmila Ulickaja: Szonyecska

Ez a könyv azon kevesek egyike, különösen az utóbbi időben, amit magamnak vettem, egyszerűen csak azért, mert szerettem volna egy új könyvet.
Sokat olvastam az írónőről, több interjút, könyvajánlót, és ezek kíváncsivá tettek. Ljudmila Ulickaja kortárs orosz írónő, a Szonyecska hozta meg neki az első komolyabb sikert, ezért is választottam ezt a művét elsőnek. A klasszikus orosz irodalom, orosz regény folytatójának tartják, Csehovhoz, Turgenyevhez hasonlítják, ez nagyon kíváncsivá tett. Kamaszkoromban és főiskolásként szerettem az orosz regényt, bár inkább Tolsztojt, Dosztojevszkijt, mint Csehovot, modern orosz regényt viszont még egyáltalán nem olvastam. Izgalommal látok neki, be fogok számolni!

1 megjegyzés:

  1. Kedves Timi!

    Mióta Ádi megszületett - bevallom - nem olvastam el könyvet a saját szórakoztatásomra, nem is éreztem szükségét. Pedig az orosz írók nagy kedvenceim, a sokak által utált Gogol: Köpönyeg vagy Tolsztoj: Ivan Iljics halála. /Érdekes, hogy Dino Buzzati: Hét emelet c. elbeszélése nagyon hasonló stílusú./ Én nagyon szeretem őket.

    Ahogy írsz erről a könyvről kedvem támad elolvasni. Ha holnap a könyvtárban megtalálom, kikölcsönzöm és nekiugrom.

    Végre megint érzem, hogy olvasnom kell! Köszönöm neked: Barbus :)

    VálaszTörlés