2011. január 25., kedd

Csodaszép Magyarország

Ezt a könyvet apósomtól kaptuk ajándékba, és időnként, amikor nem tudok hosszabban olvasni, szoktam nézegetni mostanában. Nagy alakú, vaskos, gyönyörű album, de annál sokkal több: részletes leírást tartalmas Magyarország egyes régióiról, a megyékről, a fontosabb városokról, illetve egyes útvonalak mentén bejárva ezeket, szinte minden faluban felhívja a figyelmet valami látnivalóra, legyen az természeti érték, építészeti műremek, múzeum vagy más érdekesség. Főleg ez utóbbi az, ami miatt úgy döntöttem, ajánlom ezt a könyvet. Nem találkoztam még ilyen nagy, albumszerű könyvvel, ami egyúttal ennyire részletes is, kedvem támadt tőle a kirándulásaink előtt listát készíteni, és az alapján letérni az útról kis falvakba, hogy megnézzünk egy-egy olyan ritkaságot, amiről eddig még csak nem is hallottam. Gyalogos, kerékpáros, sőt helyenként lovas túrákat, kikapcsolódási lehetőségeket is ajánl, nem mellesleg gyönyörű fotókkal.
Helyenként találtam benne néhány hibát, tévedést, illetve a 2005-ös kiadás miatt elavult információt, de a fentebb felsoroltak mindezt feledtetik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése