2011. január 27., csütörtök

Kertész Erzsébet: Szendrey Júlia

Ritkán szoktam a facebookon közösségi életet élni, de a minap, amikor egy kedd este ott jártam, fontos felfedezést tettem. A Móra Kiadó minden kedden kedvezményeket kínál a facebookon őket bejelölő és a kiadó oldalán regisztráló könyvmolyoknak. Így fedeztem fel pont annak a keddnek az utolsó óráiban, hogy csak azon az egy napon Kertész Erzsébet könyveire volt 50% kedvezmény! Gyorsan regisztráltam, és gondolkodás nélkül összeválogattam azokat a könyveket, amik nincsenek meg, volt, amelyik csak 800 forint volt. Ahogy megérkeztek, és befejeztem a Jezabelt, belekezdtem Szendrey Júlia történetébe. Az általam már olvasott Kertész-regények közül ez nagy kedvencem, különösen közel áll hozzám. Ennek az a háttere, hogy kamaszkoromban, amikor oszlopos tagja voltam a siófoki cserkészcsapatnak, minden évet egy kerettörténetbe foglaltunk, így próbáltuk érdekesebbé tenni a kicsik számára. Az egész év ennek jegyében zajlott, szerepeket játszottunk, a kirándulások, a tábor és minden program is a kerettörténet részét képezte. Igyekeztünk olyan történeteket választani, aminek abban az évben a csapaton kívül is volt valami jelentősége, például évforduló, így lett 1998-ban a kerettörténet a 48-as forradalom és szabadságharc. Ebben az évben én voltam Szendrey Júlia :) ezért áll közel hozzám a története, akkor olvastam először ezt a könyvet is. Egyébként is nagyon szeretem főleg az első részét, jó beleképzelni magamat abba a naiv fiatal lányokkal és gáláns udvarlókkal teli bálozós, romantikus korszakba, amelyben Júlia megismerkedik Petőfivel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése