2010. április 5., hétfő

Ernest Hemingway: Akiért a harang szól

A Sellő a pecsétgyűrűn-t kiolvasva ez a könyv a következő a listámban, amibe belevágok. Nem ollóval persze :) Nekem egy Világirodalom remekei sorozatból való példány van meg, nem ilyen szép a borítója, választottam egy másik képet. Bevallom, Hemingwaytől sem olvastam még semmit, ahhoz képest, hogy szerintem sokat olvasok... maximum szemelvényeket. Tartottam tőle, kicsit tartok most is, attól, hogy túl veretes, nehezen emészthető lesz. Majd beszámolok, hogy haladok vele. Addig is kedvcsinálónak bemásolom ide a kezdőoldal előtti, mottóként szereplő idézetet:
"Senki sem különálló sziget; minden ember a kontinens egy része, a szárazföld egy darabja; ha egy göröngyöt mos el a tenger, Európa lesz kevesebb, éppúgy, mintha egy hegyfokot mosna el, vagy barátaid házát, vagy a te birtokod; minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel; ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang: érted szól." (John Donne)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése