2010. április 8., csütörtök

Születésnap

Tegnap volt Péter születésnapja, és amellett, hogy a kicsi fiától kapott egy fognövesztést (Regőnek kibújt az ötödik foga) meg volt torta, gyertya és bor, könyvekkel is megleptem. Az első Thor Heyerdahl: Tutajjal a Csendes-óceánon című könyve, amely ugyan már megvolt neki, de egy régi, antikváriumos verzióban, ez meg olyan szép, és vannak benne eredeti fotók is. Szereti az ilyen úteírásokat, különösen a legkülönfélébb hajókkal véghezvitteket.
A másik könyv Richard P. Feynman: Mit érdekel a mások véleménye? című könyve. Még nem olvastam bele, de a cím szerintem vagy ironikus, vagy idézet. A szerző a Wikipédia szerint a század egyik legnagyobb hatású amerikai fizikusa, aki híres volt mesélőkedvéről, és arról is, hogy vele mindig mindenféle kalandok történtek, de a legegyszerűbb eseményt is képes izgalmasan tálalni. Az első könyvét - számomra az első - a Tréfál, Feynman úr? címűt nagyon szerettem, közérthetően és humorosan szól a fizikáról, az atomkísérletekről, az oktatásról, a tankönyvírásról, vicces kis szösszenetekkel fűszerezve. Ezt a második kötetet ennek a folytatásaként árulják, remélem, ugyanolyan jó, mint az első.
A harmadik könyv pedig Leon Uristól az Exodus. Hatalmas, monumentális mű, én főiskolás koromban olvastam, és úgy emlékszem, mérete és egyéb elfoglaltságaim ellenére is körülbelül három nap alatt végeztem vele, letehetetlen volt. Az exodus szó eredetileg a zsidók kivonulását jelenti Egyiptomból, illetve Mózes második könyvét, amelyben ezt leírja. Itt pedig annak a történetét beszéli el Uris, amikor 1946-ban 300 árva zsidó gyereket menekítettek az Exodus nevű hajóval Ciprusról Palesztinába. Nagyon szerettem, élveztem, szerintem nagyon jó könyv, ha Péter kölcsönadja, lehet, hogy elolvasom még egyszer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése